Informacje dotyczące kształcenia na odległość
Polecamy wirtualne zajęcia pozalekcyjne
Polskie symbole narodowe
W związku ze Świętem Niepodległości zapraszamy do obejrzenia przygotowanego przez Zamek Królewski w Warszawie filmu edukacyjnego o polskich symbolach narodowych. Mamy nadzieję, że będzie on dla uczniów ciekawą ilustracją i przybliżeniem wiedzy na ten temat.
Zabytki Kultury Technicznej
Jeżeli jesteście fanami techniki, nie możecie przegapić okazji, bo oto Muzeum Zabytków Kultury Technicznej w Gnieźnie otwiera dla Was swoje podwoje, by zaprezentować najnowsze osiągnięcia techniki minionych lat.
Kosmos dla najmłodszych
Przyłącz się do Paxiego podczas jego podróży przez nasz Układ słoneczny, rozpoczynającej się od skalistych planet wewnętrznych położonych blisko Słońca, poprzez planety-olbrzymy, aż do mroźnych granic, gdzie zamieszkują komety.
Klub Młodego Programisty
Chcesz nauczyć się podstaw programowania i przy tym dobrze się bawić? Dołącz do Klubu Młodego Programisty online! Bezpłatne warsztaty odbywają się w dwóch grupach wiekowych w każdy poniedziałek.
Poszukiwacze Patentów
Cykl „Poszukiwacze Patentów” to projekt opisujący fascynujące losy polskich wynalazków, które zachwyciły i podbiły świat. Składa się on z 6 odcinków utrzymanych w konwencji przygodowego kina akcji.
Techniki nauki
„Techniki nauki” to nowy cykl edukacyjny, który powstał dzięki współpracy Telewizji Polskiej i Ministerstwa Edukacji Narodowej. Ważnym tematem programów jest planowanie oraz dobra organizacja czasu.
Drodzy uczniowie i rodzice.
Od 17 do 28 maja 2021 r. klasy 4-8 będą realizować naukę w formie hybrydowej. Przekazujemy poniżej ustalenia w zakresie kształcenia w formie zdalnej. Będą one na bieżąco aktualizowane.
W przypadku uczniów, którzy z uwagi na rodzaj niepełnosprawności nie mogą realizować zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, umożliwimy realizację zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość na terenie szkoły. W tej sprawie prosimy kontaktować się z wychowawcą klasy.
Zebrania z rodzicami nadal odbywają się za pomocą platformy Teams. Rodzic korzysta z konta dziecka. Gdyby w zebraniu chcieli brać udział rodzice, a nie mogą korzystać wspólnie z konta dziecka, prosimy o kontakt, wysłane zostanie przed zebraniem zaproszenie na maila podanego w edzienniku.
1) z wykorzystaniem:
a) materiałów i funkcjonalności narzędzia informatycznego, o którym mowa w art. 44a ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe,
b) materiałów dostępnych na stronach internetowych urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, stronach internetowych jednostek podległych temu ministrowi lub przez niego nadzorowanych, w tym na stronach internetowych Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i okręgowych komisji egzaminacyjnych,
c) materiałów prezentowanych w programach publicznej telewizji i radiofonii,
d) innych niż wymienione w lit. a-c materiałów wskazanych przez nauczyciela;
2) przez podejmowanie przez ucznia aktywności określonych przez nauczyciela, potwierdzających zapoznanie się ze wskazanym materiałem i dających podstawę do oceny pracy ucznia;
3) z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej zapewniających wymianę informacji między nauczycielem, uczniem lub rodzicem.
O doborze metod i technik kształcenia na odległość oraz wykorzystania odpowiednich narzędzi decyduje nauczyciel uwzględniając bezpieczeństwo stosowanych narzędzi, ich dostępność oraz możliwości ucznia.Uwagi i pytania dotyczące kształcenia na odległość prosimy kierować na adres: kno@sp7lubin.plPoniżej przedstawiamy zasady dotyczące kształcenia na odległość:
Szczegóły na stronie: Kształcenie hybrydowe.
Od 19 kwietnia 2021 r. zajęcia kształcenia sportowego (6 godzin tygodniowo) w klasach sportowych będą realizowane w miejscu ich prowadzenia (stacjonarnie).
Poniżej harmonogram zajęć:
Harmonogram zajęć sportowych w klasach sportowych od 19 kwietnia 2021 r.
Od 19 kwietnia 2021 r. materiały będą publikowane wyłącznie na platformie Teams przez nauczycieli realizujących dane zajęcia.
Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze:
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne:
Zajęcia rozwijające umiejętności uczenia się:
Zajęcia logopedyczne:
Porady i konsultacje pedagogów:
Materiały będą publikowane wyłącznie na platformie Teams przez nauczycieli realizujących dane zajęcia.
Od 19 kwietnia 2021 r. materiały będą publikowane wyłącznie na platformie Teams przez nauczycieli realizujących dane zajęcia.
Koła:
Biblioteka szkolna informuje wszystkich uczniów i rodziców o możliwości korzystania ze zbiorów bibliotecznych. Można skontaktować się telefonicznie z sekretariatem szkoły i podać potrzebny tytuł lektury. Zamówiona książka będzie dostępna dla czytelnika na portierni szkolnej.
Można skorzystać również z poniższego linku, gdzie znajdują się potrzebne uczniom lekturki:
https://lektury.gov.pl/katalog-lektur
Istnieje jeszcze inna możliwość korzystania z lektur:
Lektury szkolne – zdalna pomoc do lektur
LEKTURY KLAS I-III
- Hans Christian Andersen, Baśnie (do wyboru )
- Justyna Bednarek, Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek (czterech prawych i sześciu lewych)
- Jan Brzechwa, Brzechwa dzieciom
- Czesław Centkiewicz – Zaczarowana zagroda – wizualizacja, e-lekcja
- Waldemar Cichoń, Cukierku, ty łobuzie!
- Agnieszka Frączek, Rany Julek. O tym jak Julian Tuwim został poetą
- Mira Jaworczakowa, Oto jest Kasia
- Grzegorz Kasdepke, Detektyw Pozytywka
- Leszek Kołakowski, Kto z was chciałby rozweselić pechowego nosorożca?
- Barbara Kosmowska, Dziewczynka z parku
- Maria Krüger Kruger, Karolcia
- Astrid Lindgren, Dzieci z Bullerbyn
- Hugh Lofting, Doktor Dolittle i jego zwierzęta
- Marcin Pałasz, Sposób na Elfa
- Joanna Papuzińska, Asiunia
- Danuta Parlak, Kapelusz Pani Wrony
- Roman Pisarski, O psie, który jeździł koleją
- Janina Porazińska, Pamiętnik Czarnego Noska
- Maria Terlikowska, Drzewo do samego nieba
- Julian Tuwim, Wiersze dla dzieci, animowane do słuchania
- Barbara Tylicka, O krakowskich psach i kleparskich kotach. Polskie miasta w baśniach i legendach
- Danuta Wawiłow, Najpiękniejsze wiersze
- Łukasz Wierzbicki, Afryka Kazika
- Łukasz Wierzbicki, Dziadek i niedźwiadek
LEKTURY KLASY IV-VI
- Jan Brzechwa, Akademia Pana Kleksa
- Janusz Christa, Kajko i Kokosz. Szkoła latania (komiks)
- René Goscinny, Jean-Jacques Sempé, Mikołajek (wybór opowiadań)
- Rafał Kosik, Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi
- Ignacy Krasicki, wybrane bajki
- Clive Staples Lewis, Opowieści z Narnii . Lew, czarownica i stara szafa
- Adam Mickiewicz, Powrót taty, Pani Twardowska, Pan Tadeusz (fragmenty, w tym: opisy, zwyczaje i obyczaje, polowanie i koncert Wojskiego)
- Ferenc Molnar, Chłopcy z Placu Broni
- Bolesław Prus, Katarynka
- Juliusz Słowacki, W pamiętniku Zofii Bobrówny
- John Ronald Reuel Tolkien, Hobbit, czyli tam i z powrotem
- Henryk Sienkiewicz, W pustyni i w puszczy
- Józef Wybicki, Mazurek Dąbrowskiego
- Wybrane mity greckie, w tym mit o powstaniu świata oraz mity o: Prometeuszu, Syzyfie, Demeter i Korze, Dedalu i Ikarze, Heraklesie, Tezeuszu i Ariadnie, Orfeuszu i Eurydyce
- Biblia: stworzenie świata i człowieka oraz wybrane przypowieści ewangeliczne, w tym o siewcy, o talentach, o pannach roztropnych, miłosiernym Samarytaninie
- Wybrane podania i legendy polskie, w tym o Lechu, Piaście, Kraku i Wandzie
LEKTURY KLAS VII-VIII
- Charles Dickens, Opowieść wigilijna
- Aleksander Fredro, Zemsta
- Ernest Hemingway, Stary człowiek i morze
- Jan Kochanowski, wybór fraszek, pieśni i trenów, w tym tren I, V, VII i VII
- Aleksander Kamiński, Kamienie na szaniec
- Ignacy Krasicki, Żona modna
- Adam Mickiewicz, Reduta Ordona, Śmierć Pułkownika, Świtezianka, II część Dziadów, wybrany utwór z cyklu Sonety krymskie, Pan Tadeusz (całość)
- Antoine de Saint- Exupéry, Mały Książę
- Henryk Sienkiewicz, Quo vadis, Latarnik, Krzyżacy
- Juliusz Słowacki, Balladyna
- Stefan Żeromski, Syzyfowe prace – tekst, audiobook
- Sławomir Mrożek, Artysta (prawa autorskie nie pozwalają na darmowe zamieszczenie utworu w internecie )
- Melchior Wańkowicz, Ziele na kraterze (fragmenty) Monte Cassino (fragmenty)
- Wybrane wiersze poetów wskazanych, np. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego, Stanisława Barańczaka, Cypriana Norwida, Bolesława Leśmiana, Mariana Hemara, Jarosława Marka Rymkiewicza, Wisławy Szymborskiej, Kazimierza Wierzyńskiego, Jana Lechonia, Jerzego Lieberta oraz fraszki Jana Sztaudyngera i aforyzmy Stanisława Jerzego Leca
Szanowni Państwo, ze względu na liczne pytania, dotyczące rozpoczęcia pracy na platformie epodreczniki.pl, poniżej zamieszczamy szczegółowe informacje MEN dla ucznia.
Konsultacje w szkole dla uczniów klas ósmych:
Nauczyciel | Dzień | Godzina | Sala | Przedmiot |
Barańska Ewa | poniedziałek | 14:45 | 109 | j. polski |
Borkowska Urszula | środa | 15:00 | 109 | matematyka |
Hucał Anna | piątek | 14:30 | 109 | j. angielski |
Kazimierowicz Małgorzata | poniedziałek | 15:30 | 109 | j. niemiecki |
Klemaszewska Monika | piątek | 15:15 | 108 | j. polski |
Leszkiewicz Edyta | środa | 16:30 | 109 | j. angielski |
Matla Sylwia | wtorek | 14:00 | 109 | matematyka |
Pater-Chrul Aneta | środa | 15:20 | 108 | matematyka |
Konsultacje zdalne:
Nauczyciel | Dzień | Godzina | Sala | |
Adamczyk Mariola | środa | 12:30 | zdalnie | m.adamczyk@office.sp7lubin.pl |
Baranowski Robert | poniedziałek | 13:30 | zdalnie | r.baranowski@office.sp7lubin.pl |
Barańska Ewa | wtorek | 9:40 | zdalnie | e.baranska@office.sp7lubin.pl |
Błaszczyk Agnieszka | poniedziałek | 13:40 | zdalnie | a.blaszczyk@office.sp7lubin.pl |
Borkowska Urszula | środa | 13:40 | zdalnie | u.borkowska@office.sp7lubin.pl |
Ćwik Dorota | wtorek | 15:20 | zdalnie | d.cwik@office.sp7lubin.pl |
Dziubek Zbigniew | konsultacje mailem | zdalnie | z.dziubek@office.sp7lubin.pl | |
Fecko Grażyna | poniedziałek | 15:30 | zdalnie | g.fecko@office.sp7lubin.pl |
Fuczek Anna | wtorek | 13:45 | zdalnie | a.fuczek@office.sp7lubin.pl |
Gralla Małgorzata | wtorek | 13:30 | zdalnie | m.gralla@office.sp7lubin.pl |
Hucał Anna | środa | 13;40 | zdalnie | a.hucal@office.sp7lubin.pl |
Kacprzak Zofia | środa | 13:00 | zdalnie | z.kacprzak@office.sp7lubin.pl |
Kałużny-Khoubbazi Izabela | czwartek | 9:30 | zdalnie | i.kaluzny@office.sp7lubin.pl |
Kazimierowicz Małgorzata | poniedziałek | 12;40 | zdalnie | m.kazimierowicz@office.sp7lubin.pl |
Klemaszewska Monika | piątek | 15:20 | zdalnie | m.klemaszewska@office.sp7lubin.pl |
Knull Elżbieta | piątek | 15:00 | zdalnie | e.knull@office.sp7lubin.pl |
Knull Mariusz | czwartek | 14:30 | zdalnie | m.knull@office.sp7lubin.pl |
Kopystiańska Mariola | środa | 14:30 | zdalnie | m.kopystianska@office.sp7lubin.pl |
Kowalska Arleta | środa | 10:00 | zdalnie | a.kowalska@office.sp7lubin.pl |
Kowalik Elżbieta | czwartek | 10:30 | zdalnie | e.kowalik@office.sp7lubin.pl |
Kozerska Marta | poniedziałek | 8:45 | zdalnie | m.kozerska@office.sp7lubin.pl |
Królewicz Katarzyna | czwartek | 12:40 | zdalnie | k.krolewicz@office.sp7lubin.pl |
Leszkiewicz Edyta | czwartek | 8:00 | zdalnie | e.leszkiewicz@office.sp7lubin.pl |
Łuczak Beata | poniedziałek | 16:15 | zdalnie | b.luczak@office.sp7lubin.pl |
Madera Piotr | środa | 14:30 | zdalnie | p.madera@office.sp7lubin.pl |
Matla Sylwia | czwartek | 14:00 | zdalnie | s.matla@office.sp7lubin.pl |
Marciniak Konrad | czwartek | 15:20 | zdalnie | k.marciniak@office.sp7lubin.pl |
Mucha Dorota | środa | 13:45 | zdalnie | d.mucha@office.sp7lubin.pl |
Oleksy Bartosz | czwartek | 17:00 | zdalnie | b.oleksy@office.sp7lubin.pl |
Pater-Chrul Aneta | wtorek | 14:45 | zdalnie | a.chrul@office.sp7lubin.pl |
Sprysak Jadwiga | wtorek | 8:50 | zdalnie | j.sprysak@office.sp7lubin.pl |
Stępień Jarosław | poniedziałek | 15:30 | zdalnie | j.stepien@office.sp7lubin.pl |
Szczepaniak Elżbieta | wtorek | 14:30 | zdalnie | e.szczepaniak@office.sp7lubin.pl |
Wawnikiewicz Piotr | poniedziałek | 16:00 | zdalnie | p.wawnikiewicz@office.sp7lubin.pl |
Koordynator do spraw współpracy nauczycieli oraz nauczycieli z uczniami lub rodzicami | Koordynator do spraw spraw wykorzystania informatycznych technik kształcenia na odległość | ||
Wicedyrektor Sylwia Matla | s.matla@office.sp7lubin.pl | Pani Mariola Adamczyk | m.adamczyk@office.sp7lubin.pl |
Zebranie z rodzicami w dniu 26 listopada 2020 r.
Sytuacja w kraju nie pozwala na spotkanie się z Państwem na terenie szkoły, jednak na zebranie w dniu 26 listopada 2020 r. zaplanowaliśmy prelekcję dla rodziców uczniów klas pierwszych i czwartych. Nie rezygnujemy z tej formy przekazania Państwu informacji, które przygotowaliśmy. Zmieniamy jedynie formę i prosimy o zapoznanie się z poniższym materiałem.
Zebrania z rodzicami odbywają się za pomocą platformy Teams. Rodzic korzysta z konta dziecka. Gdyby w zebraniu chcieli brać udział rodzice, a nie mogą korzystać wspólnie z konta dziecka, prosimy o kontakt, wysłane zostanie przed zebraniem zaproszenie na maila podanego w edzienniku.
Dziękujemy.
Pedagodzy szkolni.
Drodzy Rodzice!
Komputer stał się nieodłącznym elementem życia naszych dzieci. Nauczanie zdalne powoduje, że spędzają one więcej czasu niż zazwyczaj w internecie. Jednym z wielu niebezpieczeństw, na jakie są narażone nasze dzieci w sieci jest cyberprzemoc, niebezpieczne znajomości czy niekontrolowany czas, który spędzają po lekcjach zdalnych w sieci.
Zagrożeń tych można uniknąć poprzez rozsądne ograniczenie czasu przy komputerze oraz właściwy dobór programów, gier, z których dzieci korzystają. Aby już od najmłodszych lat chronić dziecko i dawać dobry przykład jak korzystać z internetu, warto stosować kilka zasad:
1. Rozmawiaj i ustalaj reguły.
Rozmów nigdy za wiele. Niezależnie od tego, czy Wasze dziecko ma kilka czy kilkanaście lat, powinniście być jego przewodnikami po internecie. Nie krytykujcie, nie oceniajcie, słuchajcie. Podawajcie argumenty i dyskutujcie. Ważne, żeby Wasze dziecko wiedziało, że jesteś, interesujesz się i możesz pomóc.
2. Odpowiednio przygotuj sprzęt.
Zanim udostępnisz swojemu dziecku telefon, komputer, czy tablet, skorzystaj z rozwiązań technicznych, które np. podczas odwiedzania stron internetowych blokują nieodpowiednie dla najmłodszych treści. Na rynku istnieje obecnie wiele narzędzi kontroli rodzicielskiej. Sprawdzaj, czy gra komputerowa Twojego dziecka, jest dostosowana do jego wieku.
3. Reaguj.
Jeśli dowiesz się, że Twoje dziecko miało w internecie kontakt z treściami przemocowymi, pornograficznymi czy promującymi zachowania autodestrukcyjne, nie wpadaj w panikę. Zachowaj spokój, porozmawiaj z dzieckiem i postaraj się ustalić okoliczności zdarzenia. Zastanówcie się wspólnie, jak zapobiec temu w przyszłości.
Świetnym wstępem do rozmowy z dzieckiem o cyberzagrożeniach są materiały, które powstały w ramach kampanii „Bądź z innej bajki” realizowanej przez Ministerstwo Cyfryzacji i Państwowy Instytut Badawczy NASK.
Z materiałów można dowiedzieć się, co trudnego może nas spotkać w sieci i jak sobie z tym wspólnie poradzić. Atrakcyjna forma współczesnych animacji opartych na znanych baśniach sprawi, że kampania zainteresuje wszystkie pokolenia odbiorców. Bajki uzupełnione są
o dodatkowe materiały: podcast, w którym eksperci dzielą się sposobami radzenia sobie z internetowymi zagrożeniami oraz broszurę z gotowymi do zastosowania poradami, którą można wydrukować i powiesić w domu.
Ww. informacje znajdziecie Państwo na stronie:
Drodzy Rodzice!
Komputer stał się nieodłącznym elementem życia naszych dzieci. Nauczanie zdalne powoduje, że spędzają one więcej czasu niż zazwyczaj w internecie. Jednym z wielu niebezpieczeństw, na jakie są narażone nasze dzieci w sieci jest cyberprzemoc, niebezpieczne znajomości czy niekontrolowany czas, który spędzają po lekcjach zdalnych w sieci.
Zagrożeń tych można uniknąć poprzez rozsądne ograniczenie czasu przy komputerze oraz właściwy dobór programów, gier, z których dzieci korzystają. Aby już od najmłodszych lat chronić dziecko i dawać dobry przykład jak korzystać z internetu, warto stosować kilka zasad:
1. Rozmawiaj i ustalaj reguły.
Rozmów nigdy za wiele. Niezależnie od tego, czy Wasze dziecko ma kilka czy kilkanaście lat, powinniście być jego przewodnikami po internecie. Nie krytykujcie, nie oceniajcie, słuchajcie. Podawajcie argumenty i dyskutujcie. Ważne, żeby Wasze dziecko wiedziało, że jesteś, interesujesz się i możesz pomóc.
2. Odpowiednio przygotuj sprzęt.
Zanim udostępnisz swojemu dziecku telefon, komputer, czy tablet, skorzystaj z rozwiązań technicznych, które np. podczas odwiedzania stron internetowych blokują nieodpowiednie dla najmłodszych treści. Na rynku istnieje obecnie wiele narzędzi kontroli rodzicielskiej. Sprawdzaj, czy gra komputerowa Twojego dziecka, jest dostosowana do jego wieku.
3. Reaguj.
Jeśli dowiesz się, że Twoje dziecko miało w internecie kontakt z treściami przemocowymi, pornograficznymi czy promującymi zachowania autodestrukcyjne, nie wpadaj w panikę. Zachowaj spokój, porozmawiaj z dzieckiem i postaraj się ustalić okoliczności zdarzenia. Zastanówcie się wspólnie, jak zapobiec temu w przyszłości.
Jeśli nie wiesz, jak zachować się w takiej sytuacji, zachęcamy do zapoznania się z kampanią „Nie zagub dziecka w sieci” realizowanej przez Ministerstwo Cyfryzacji we współpracy z NASK oraz do korzystania z Poradnika dla rodziców, wysłuchania wywiadów z psychologami, które prowadzi dr Tomasz Rożek, ambasador kampanii „Nie zagub dziecka w sieci”.
Ww. informacje znajdziecie Państwo na stronie: